ビジョン
長く愛され続けるデザイン
ビジョンは、「理念」「コンセプト」「テーマ」「スローガン」で構成され、SENIMOに関わる方が目的意識を共有し統一的な指針とすることで、事業価値の向上を目指したものです。
理念
クリエイティブを通して、社会に心の豊かさを
CONCEPT
LINK
テーマ
テキスタイル×福祉
スローガン
あたらしく ここちよく ひびきあう
SENIMOスローガンロゴ

SENIMOブランドを創りあげていくために、ビジュアルとして明確にしたものが、このロゴです。
マーク
SNEIMOのマークは、ボタンがモチーフ。
ボタンは「個」を表しています。
小さなステッチは、コンセプトのつながりを表しています。
ボタンが糸で繋がれて、シャツの前を留めるなどの新しい機能を生み出す。それをSNEIMOというブランドの在り方に象徴的に用いました。
SENIMOは友達の頭文字を繋げて作った造語。
「仲間」を意味しています。
イニシャルが繋がって作られたネームで、それ自体がコンセプトを表しています。
ブランドカラー
シンボルマークでも使用されている色をブランドカラーと定め、各媒体でこの色を基本に展開。
ブランドメッセージ
あたらしく ここちよく ひびきあう
ブランドメッセージの意味
あたらしく→常に変化し続ける
ここちよく→五感に心地よい
ひびきあう→社会にフィットしている
【SENIMOのデザインの定義】
機能や生地、仕様のバランスを取り、価格を最終的にはフィックスさせること。
It’s new
vision
Design that will be loved for a long time
The vision is composed of “philosophy”, “concept”, “theme” and “slogan”, and aims to improve business value by sharing the sense of purpose and making it a unified guide by those involved in SENIMO.
Brand Message
■CONCEPT is 「LINK」
YOU link Me I link YOU
Someone links with someone. Link me with me
■IDEA is 「Creative is Happiness SENIMO create Happiness」
SENIMOs IDEA The most important thing for SENIMO is creativity. SENIMO is a brand that puts the creativity of fabrics first.
■Philosophy is 「triangle」
Triangle is 「サンカク」japanese
カク is Core. SENIMO have Three CORE
1, CONVICTION:確信(カクシン )
2,The CORE:核心(カクシン )
3,INNOVATION:革新(カクシン )
■TEXTILE
AIR PLANE
The sky is connected
Aboard an airplane flying in the sky
Flapping like a bird
Carry all my feelings
The logo is what has been clarified as a visual to create the SENIMO brand.
mark
The SNEIMO mark has a button motif.
The button represents “individual”.
The small stitches represent a connection of concepts.
Buttons are connected with threads, creating new functions such as fastening the front of the shirt. I symbolically used it for the brand name of SNEIMO.
SENIMO is a Original words
made by connecting the initials of friends.
It means “Friend”.
It is a name created by connecting the initials and represents the concept itself.
Brand color
The color used in the symbol mark is defined as the brand color, and this color is basically used for each media.
Brand message
It’s new
What the brand message means
New → Always changing
Comfortable → Comfortable to the five senses
Resonance → fits society
[Definition of SENIMO design]
Balance functions, fabrics and specifications, and finally fix the price.